poniedziałek, 21 października 2013

Dodekalog dla zakochanego

                Wracając ze spaceru z psem (pewnie było około 23) zacząłem się zastanawiać nad takim zbiorem zasad dla panów w trwałych związkach lub chociaż dla tych którzy są zakochani „na amen.” Zasady nie są wcale bardzo rygorystyczne i zaraz sobie przez te 12 punktów przelecimy

1.       Kochaj i nigdy nie zdradzaj

A zatem znowu zdrada! Punkt pierwsze jest ważny i dlatego jest tutaj a nie niżej. Zdrada potrafi boleć nawet kiedy nie jesteśmy przywiązani do zdradzającej osoby a w związku... Sam nie zdradzałem i nie byłem zdradzany (może to dlatego, że związków w moim życiu było raczej niewiele...) więc nie powiem wam dużo o bólu z tym związanym ale wiem jak boli zdrada przyjaciela. I nie życzę tego nikomu. Jesteś w związku? Nie zdradzaj!

2.       Nie kłam

Kłamstwo czasami zalicza się do zdrady ale tutaj chciałem by było to jasne. Dużo łatwiej zaufać komuś kto nigdy nas nie okłamał... Ja? Kłamię. Notorycznie i niemal w każdym towarzystwie, ale jest jedna osoba której nigdy nie okłamałem. Ona o tym wie a ja nie zamierzam tego zmieniać. Okłamywanie kogoś w związku nie prowadzi do niczego dobrego...

3.       Nie przeklinaj

Każdy wie o co mi chodzi. Porządne dziewczyny nie lubią gdy rzuca się mięsem na lewo i prawo. Owszem, człowiek czasem ja zdenerwowany ale starajmy się być wtedy możliwie jak najdalej od naszych pań

4.       Uważaj co mówisz,
nawet w rozmowach na temat dziewczyny

Tak, wiem. Należy wszystkim ufać bo przecież nikt nie chce nas zranić. Problem w tym, że to nie do końca prawda. Nasze rozmowy mogą być przez kogoś powtórzone albo sami możemy wpaść na genialny pomysł by przekonać naszego rozmówcę do przekazania czegoś naszej wspólnej koleżance. Z własnego doświadczenia wiem, że takie niesamowite pomysły przestają być genialne już po krótkim czasie od realizacji a nasza piękna koleżanka jest na nas bardzo zdenerwowana. Z tego powodu proponuję byście myśleli co i komu mówicie na temat swojej dziewczyny bo to zawsze może dostać nóg i gdzieś wyjść

5.       Troszcz się i nigdy jej nie opuszczaj w potrzebie

Każdy czasem potrzebuje pomocy. Jedni się do tego przyznają a inni nie ale wszyscy potrzebują kogoś przy swoim boku. Albo po to by poprosić o pomoc albo po to by czerpać z kogoś przykład. Niezależnie od tego którym typem jest wasza wybranka bądzcie przy niej. Może nie poprosi was o pomoc ale sam fakt, że tam jesteście będzie dla niej dużo znaczył. Zaufajcie mi

6.       Nigdy nie dopuść by nie mogła ci ufać

No właśnie. Zaufajcie mi, ale właściwie dlaczego? Zaufanie przychodzi powoli (oj wiem coś o tym...) i czasami jeden zły ruch potrafi zepsuć wysiłek całych lat. Nie proponujcie jakiś dziwnych rzeczy, nie kupujcie ubrań jakby to była wasza prostytutka a nie dziewczyna, nie okłamujcie, nie okradajcie i tak dalej, i tak dalej. Jest mnóstwo przykładów straconego zaufania. Nie próbujcie iść tą drogą

7.       Nigdy nie obiecuj czegoś czego nie możesz dotrzymać

Trochę się to wiąże z tym zaufaniem które jest powyżej – jeśli coś obiecaliście bądźcie pewni, że jesteście w stanie tego dotrzymać. Może być czasem ciężko ale nie poddawajcie się. Jedna złamana obietnica jest ważniejsza niż dziesięć dotrzymanych obietnic...

8.       Spraw by zawsze czuła się przy tobie bezpieczna

Niezależnie od tego co mówią media i same dziewczyny, ulice są niebezpieczne. Zwłaszcza jeśli twoja wybranka jest ładna (a zapewne jest). Ja wiem, że istnieje gaz pieprzowy ale o tych którzy zdążyli go użyć na czas krążą plotki i legendy ale napewno nie potwierdzone fakty. Po prostu spróbujcie dopilnować by ona nigdy nie znalazła się w sytuacji zagrożenia

9.       Możesz dzielić się z przyjaciółmi jedzeniem
ale nigdy nie dziel się dziewczyną!

To proste jak drut – przyjaciela możesz traktować jak brata ale dziewczyna jest twoja a nie twojej rodziny. Nie sprzedawaj jej jak krowy na targu. Nigdy

10.   Pytaj ale nie dawaj jej do zrozumienia że jej nie ufasz

Wszyscy zawsze wszystko chcemy wiedzieć. Zwłaszcza jeśli jesteśmy daleko i boimy się o nasze dziewczę. Pytajmy więc co robi, gdzie jest i jakie ma plany. Pamiętajmy jednak by nigdy nie przesadzić. Za dużo pytań rodzi podejrzenie o brak zaufania a to już droga do końca związku. Bez zaufania to i pytania nie pomogą...

11.   Zawsze słuchaj co ma do powiedzenia
i przede wszystkim bądź jej przyjacielem

Związek powinien być budowany na niczym innym jak na przyjaźni i dla naszej ukochanej powinniśmy być zawsze na pierwszym miejscu przyjacielem. Możemy być kochankiem, szefem, kucharzem, szoferem i całą resztą personelu ale jeśli nie jesteśmy przyjacielem to ten związek długo nie potrzyma. Bez przyjaźni w związku pozostaje tylko seks...

12.   Kochaj ją nawet jeśli nie jest to proste

Ktoś powie – to dokładnie 1. Punkt! Cóż... Tak. W pewien sposób jest to to samo ale z drugiej strony nieniecznie. Przede wszystkim powtarzam słowo „kochaj” bo jest to najważniejsze słowo tego dekalogu. Czasami kochanie kogoś nie jest proste. Nasza wybranka może się mało odzywać, nie lubić zdjęć, nie mówić dużo o sobie i o swoich uczuciach albo robić cokolwiek innego. Jednak jeśli ją kochamy, jeśli faktycznie chcemy z nią być postarajmy się te problemy przeskoczyć i kochać ją mimo wszystko...

No to sobie pogadałem, przekazałem wam moją opinię i teraz to sobie przemyślcie. Może stwierdzicie, że coś ze mną nie tak a może uznacie, że to świetny pomysł, wydrukujecie to sobie i powiesicie nad łóżkiem. Ja mogę wam tylko powiedzieć, że według mnie ta lista ma bardzo dużo sensu :)
Pozdrawiam i do usłyszenia

3 komentarze:

  1. Moge potwierdzic wszystko co napisales w punkcie 2 - klamstwo jest bardzo zle, ma krotkie nogi, zabija zaufanie; prawda jest rowniez ze notorycznie klamiesz ale za to bardzo ladnie piszesz :) - mama

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha dziękuję za komplement. Rzadko takie słowa, z tych ust słyszę :P
      O kłamstwie w tym konkretnym przypadku nie będę się tu chyba rozpisywał :)

      Usuń